5 powodów dlaczego warto wybrać miniCRM dla Twojej firmy?
CRM, a po co to?
CRM to w ostatnich latach najczęściej pojawiające się wśród przedsiębiorców sformułowanie, zwłaszcza wśród tych, którzy idą z duchem czasu i dążą do wprowadzania nowoczesnych rozwiązań.
Poprzez dynamiczny rozwój technologiczny i informatycznych CRM najczęściej utożsamiany jest tylko i wyłącznie z systemem informatycznym. Oczywiście nie można zaprzeczyć, że systemy CRM powstają jak „grzyby po deszczu” i stają się coraz częściej wykorzystywanym narzędziem informatycznym w zarządzaniu, jednak system to nie wszystko. Jeżeli dana firma decyduje się na zakup i wdrożenie odpowiedniego systemu CRM, to w pierwszej kolejności powinna sprawdzić czy system ten jest odzwierciedleniem realizowanej przez nią strategii biznesowej czy tylko posiadaniem, bo inni też taki system mają. Tak więc CRM to przede wszystkim filozofia prowadzenia firmy, a system to jedynie narzędzie służące do jej realizacji.
Przed podjęciem decyzji o zakupie CRM-u firma powinna w pierwszej kolejności konkretnie zdefiniować swoją strategię działania oraz cele jakie chce osiągnąć. Dopiero wówczas, jeżeli przyjmie strategię, w której klient i jego potrzeby są na pierwszym miejscu, a wszelkie działania podejmowane przez firmę mają mieć na celu wykreowanie i utrzymywanie długoterminowych relacji z klientami, powinna przymierzać się do decyzji o wyborze odpowiedniego narzędzia informatycznego. W przeciwnym razie nakłady poniesione na system informatyczny, nie mające odzwierciedlenia w strategii działania przyjętej przez firmę, staną się jedynie niepotrzebnym wydatkiem, a sam system narzędziem bezużytecznym. Decydując się na zakup systemu CRM firma musi być przede wszystkim gotowa na zmianę sposobu działania firmy oraz metod jej zarządzania.
W momencie, gdy decyzja o wdrożeniu programu typu CRM zostaje ostatecznie podjęta konieczne jest również dokonanie dodatkowych analiz. Mają one na celu umożliwienie dokonania wyboru systemu, który w najbardziej odpowiedni sposób będzie odpowiadał na potrzeby danej firmy oraz uwzględniał specyfikę prowadzonej przez nią działalności.
CRM, ale jaki wybrać?
Różnorodność dostępnych systemów CRM może przyprawić o zawrót głowy. Wiele firm zastanawia się jaki CRM wybrać? Który CRM online jest najlepszy? Jak w takim gąszczu rozwiązań wybrać to najwłaściwsze? Nie jest to zadanie proste, zwłaszcza jeżeli podejmujący decyzję jest w tym temacie zupełnym laikiem. Zdawanie się na poradę firm oferujących gotowe rozwiązania w zakresie CRM jest chociaż trochę niebezpieczne, bo nigdy nie mamy pewności, że ich porada ma przede wszystkim na względzie nasze zadowolenie, czy też najważniejsze jest to, żeby sprzedać wersję najdroższą bez względu na to, czy jest to rozwiązanie, którego dany klient aktualnie potrzebuje. Dodatkowo przyznając się do swojej niewiedzy tym temacie jeszcze bardziej wystawiamy się na nieuczciwe praktyki.
Co zatem powinien zrobić przedsiębiorca zdecydowany na zakup systemu CRM dla swojej firmy? W pierwszej kolejności odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:
- Ilu użytkowników będzie korzystało z systemu? (Na ile stanowisk potrzebujemy CRM?)
- Jakiej wielkości jest aktualna baza klientów firmy? (kwestie wydajności)
- Jakie dane o klientach firma aktualnie gromadzi? (co może się przydać do importu)
- W jakim celu dane są gromadzone i w jaki sposób są wykorzystywane?
- Jak aktualnie przebiegają procesy obsługi klienta i jego pozyskania?
- W jakim tempie rozrasta się baza klientów firmy?
- Czy powyższe aspekty ulegną zmianie po wprowadzeniu systemu CRM, a jeżeli tak to w jaki sposób?
- Jakim budżetem dysponujemy na ten cel?
- Jak wygląda u nas sprzedaż?
- Z jakiego sprzętu korzystają nasi pracownicy?
To tylko część pytań, ale powyżej przedstawiam najważniejsze.
Mając już odpowiedzi na powyższe zagadnienia przedsiębiorca zyskuje tak naprawdę świadomość swoich potrzeb w zakresie programu dla swojej firmy. Posiadając tą wiedzę ryzyko zakupu nazbyt rozbudowanego systemu, a przez co i bardziej kosztownego zmniejsza się, ponieważ przedsiębiorca ma świadomość jakich tak naprawdę narzędzi potrzebuje. Kolejnym krokiem jest poszukiwanie rozwiązania o ściśle określonych parametrach w ramach założonego budżetu. Następnie z tak wyselekcjonowanych rozwiązań wybór tego, którego stosunek funkcjonalności do ceny będzie najwyższy. Wybór pozornie prosty, jednak niekoniecznie. Problem pojawia się w przypadku, gdy firma dysponuje niewystarczającym budżetem na zakup odpowiedniego systemu. Jednak nie ma sytuacji bez wyjścia. Alternatywnym rozwiązaniem dla standardowych systemów informatycznych tworzonych dla konkretnych przedsiębiorstw są systemy CRM online.
CRM online czy warto?
Systemy CRM online to nowoczesne rozwiązania informatyczne. Od tradycyjnych systemów offline różni je przede wszystkim sposób dostępu. Dostęp do danego systemu otrzymuje się po zalogowaniu przez www (w dowolnej nowoczesnej przeglądarce internetowej). Firma zyskuje miejsce na dysku komputera, ponieważ nie dokonuje się klasycznej instalacji systemu. Co ważniejsze korzystanie z systemu nie jest uzależnione od dostępności jednego wybranego komputera (również tabletu, smartfona i innych urządzeń mobilnych), ponieważ do systemu możemy zalogować się z każdego urządzenia z dostępem do internetu.
Tego typu systemy często nie ustępują tradycyjnym rozwiązaniom w zakresie posiadanych funkcjonalności. W większości przypadków cechują się przejrzystością i prostotą w obsłudze, co umożliwia sprawne użytkowanie systemu również debiutującym w tym zakresie użytkownikom.
Istotnym aspektem są przede wszystkim względy finansowe. Rozwiązania online cechują się większą oszczędnością. Klient unika kosztów wdrożenia tradycyjnego systemu oraz ponosi z reguły również niższe koszty abonamentowe za użytkowanie systemu online.
Rozwiązania online są idealne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które oczekują prostych i skrojonych na miarę rozwiązań bez zaawansowanych funkcjonalności. Na blogu minifirmy.pl natknąłem się na bardzo fajne rozwiązanie tego typu – miniCRM.pl. Jest to aplikacja online (webowa) dedykowana przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autorem tego systemu jest firma z Bielska-Białej Ageno.pl, znana z rozwiązań e-commerce opartych na platformie Magento.
Jakie zatem korzyści niesie za sobą CRM onlinowy? O tym dowiesz się w następnym akapicie.
Dlaczego warto skorzystać z miniCRM?
- OszczędnośćPodstawową korzyścią w przypadku aplikacji CRM online jest przede wszystkim ich niskobudżetowość. Klient korzystający z rozwiązania online oszczędza przede wszystkim na koszcie zakupu systemu, ponieważ w przypadku rozwiązania online ponosi jedynie miesięczne koszty użytkowania systemu. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, że miesięczne koszty abonamentowe systemu online są niższe niż w przypadku rozwiązań tradycyjnych.
- Elastyczność i personalizacjaNiewątpliwą oszczędnością jest również brak wysokich wymagań sprzętowych, ponieważ to od szybkości łącza internetowego zależeć będzie sprawność działania systemu online, a nie od gigantycznych ilości pamięci naszego komputera. W przypadku aplikacji miniCRM mamy również możliwość bezpłatnego skorzystania z systemu w wersji podstawowej. Dla bardziej wymagających klientów dostępne są dodatkowe plany taryfowe, jak również istnieje możliwość stworzenia własnej, indywidualnie wynegocjowanej opcji.
- Prostota i przejrzystośćKolejnym atutem programu jest ich wysoka funkcjonalność, jednocześnie idąca w parze z prostotą i łatwością ich obsługi. Aspekt ten sprawia, że są to idealne rozwiązania dla użytkowników dopiero rozpoczynających swoją historię z CRM. Użytkownicy programu dodatkowo zyskują również dostęp do pomocy online, jak również wsparcie ze strony support miniCRM. Co istotne wsparcie to jest dostępne zarówno dla użytkowników wersji darmowych , jak i płatnych.
- DostępnośćDostępność systemu ograniczona jedynie dostępem do sieci Internet, to kolejny z walorów korzystania z aplikacji online CRM. Dostęp do systemu uzyskujemy nawet w przypadku, gdy nasz komputer jest w naprawie lub nie mamy go aktualnie przy sobie. Wystarczy, że na jakimkolwiek innym urządzeniu z dostępem do internetu zalogujemy się poprzez www i możemy w pełni korzystać ze wszystkich funkcjonalności systemu. Aplikacja dostępna jest mobilnie na urządzeniach przenośnych typu laptop, smartfon, tablet.
- FuncjonalnośćNiewątpliwe atuty miniCRM to również szeroki zakres dostępnych narzędzi, jak również możliwość personalizowania systemu, na każdym etapie jego użytkowania. Każdy z użytkowników posiada również możliwość zgłaszania sugestii oraz propozycji nowych rozwiązań odnośnie systemu. Co najważniejsze możliwość taka jest dostępna także dla podmiotów korzystających z wersji darmowej, ponieważ twórcy systemu są otwarci na opinię każdego z użytkowników systemu.
Oprócz tego autorzy miniCRM, dzielą się swoją wiedzą na blogu firmowym minicrm.pl/blog, można z łatwością odczuć, że wiedzą co robią i mają objęte jasne cele na przyszłość.
Każdy zainteresowany funkcjonowaniem tego CRM-u, w praktyce może dokonać szybkiej i niezobowiązującej rejestracji na miniCRM.pl », by już kilka minut później na „własnej skórze” przetestować wszystkie możliwości jakie stwarza. Jest to wybór, który każda mała firma powinna definitywnie rozważyć.
Źródło: Artykuł sponsorowany.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że CMR jest potrzeby nawet dla małych firm.
Dobre rozwiązanie, szybko prosto i przede wszystkim przejrzyście. Praca z crm musi być wdrożona nawet dla małych firm a wiele osób nie zdaje sobei z tego sprawy.
Przydatna wiedza. Będzie trzeba pomyśleć nad takim CRM :)
Bardzo dobre i szybkie rozwiązanie. Niestety niewiele firm zdaje sobie sprawę z tego jak ważne jest wdrożenie CMR.
O zaletach dowie się ten kto sprawdzi taki system. A z doświadczenia wiem, że znacznie ułatwia pracę.
Krótko, zwięźle i na temat. Każdy CRM ułatwia życie. Zwłaszcza cenie systemy oparte na tzw. chmurze, bez potrzeby inwestycji w specjalną infrastrukturę i bezpieczeństwo danych
CRM znacznie ułatwia życie, umiejętne korzystanie z crm sprawi że zarobisz
No trzeba przyznać, że bardzo ciekawy wpis :) Dzięki CRM możemy znacznie ułatwić sobie działania w firmie. Chyba będę zaglądać tutaj częściej :)
Bardzo fajna małe narzędzie do usprawniania firmy. Zakres funkcjonalny jest bardzo ograniczony, ale na początek na pewno wystarczy.
W przypadku większych firm konieczne jest większe dedykowane oprogramowanie CRM + ERP + WMS.
Wygląda ciekawie. Interesuje mnie tylko jak wyglądają koszty implementacji i korzystania z takiego systemu, czy faktycznie nawet mała firma jest w stanie sobie na coś takiego pozwolić.
Całkiem ciekawy CRM. Bardzo ważne, aby zastosować takie rozwiązania w firmie, na pewno przyspieszają i ułatwiają pracę :)
Dobrze jest przetestować opcje zanim się na cokolwiek zdecydujemy. Rozwiązania gotowe SaaS to umożliwiają. Ja testowałem kilka systemów zanim zdecydowałem się na Kamflex. Przesądziły o tym funkcje i dogodne pakiety.