Kilka dni temu uruchomiony został nowy, Otwarty Portal Handlowy Mozi.pl. Prace nad nim trwały od ponad 6 miesięcy. W zamysłach twórców było stworzenie portalu, który łączył by w sobie kilka istniejących i znanych już serwisów internetowych, oferując dodatkowo nowe funkcje i narzędzia, które uatrakcyjnią portal od strony społecznościowej. Powstała więc hybryda takich serwisów jak: firmy.net, deviantart.com i bazarek.pl.
Mozi.pl w głównym swoim założeniu jest portalem ogłoszeniowym. Można na nim coś kupić, sprzedać lub tylko się ogłosić. Dodatkowe możliwości i funkcjonalności, które raczej nie występują w innych portalach handlowo-ogłoszeniowych, prezentowane są nam dopiero po rejestracji.
Po rejestracji otrzymujemy automatycznie konto Standard (dostępne są również konta premium oraz biznes, które aktywowane są za dodatkową opłatą) które zawiera między innymi:
♦ własną stronę internetową z unikalnym adresem www (subdomeną w *.mozi.pl zdefiniowaną podczas rejestracji) oraz logiem profilu,
♦ dostęp do ustawiania wyglądu swojego profilu,
♦ możliwość dodawania produktów / usług oraz ogłoszeń na czas określony (7,14 , 30 oraz 60 dni),
♦ 100 darmowych kredytów (jednostka płatności za ogłoszenia w koncie STANDARD).
♦ możliwość obserwowania innych profili oraz produktów z tych profili, tym samym łatwy podgląd na najnowsze produkty / ogłoszenia / usługi tych profili w zakładce obserwowane,
♦ kreator kolorów, każdy profil można modyfikować od strony kolorystycznej oraz dodać tło strony. (np. http://axl3.mozi.pl, http://damiankozyczak.mozi.pl/),
♦ możliwość prowadzenia prostych wpisów zawierających temat + opis, dla osób prywatnych są to Blogi, a dla firm Aktualności. W przyszłości mechanizm mikroblogingu ma zostać połączony z istniejącymi aplikacjami webowymi poprzez API, które te serwisy udostępniają,
♦ mapa dojazdu (rejestrując się jako firma, pojawia się dodatkowo odnośnik w menu profilu np. http://axl3.mozi.pl/profil/mapa_dojazdu.html ),
♦ możliwość komentowania profili oraz ogłoszeń,
♦ prosty system ocen podzielony na pozytywy, negatywy oraz naruszenia (przy naruszeniach nie wyświetla się kto zgłosił naruszenie, zgłaszającego dane naruszenie widzi jedynie administrator serwisu).
Profil użytkownika w mozi.pl jest mówiąc ogólnie kontenerem na jego produkty oraz usługi.
Do ważniejszych elementów serwisu należy system kategorii i cech. Każda kategoria może posiadać cechy, które będą odwzorowane w produkcie, np. dodając produkt w kategorii mieszkania mamy cechy takie jak powierzchnia, czynsz itp., natomiast w kategorii dyski twarde mamy: pojemność dysku, interfejs itd. Aktualnie w wielu kategoriach brakuje jeszcze cech, ale jak informują twórcy wprowadzenie ich jest kwestią czasu. To samo tyczy się brakujących podkategorii.
Każdy użytkownik posiadający konto STANDARD lub PREMIUM może dokonać upgrade’u do konta BIZNES. W przypadku kont BIZNES przy produktach użytkowników (z wykluczeniem niektórych kategorii np. Nieruchomości) widnieje przycisk ‘Dodaj do koszyka’, dzięki któremu wszyscy zarejestrowani użytkownicy (także z kontami STANDARD) będą mogli dokonywać zakupów.
Można dodać do koszyka kilka produktów z różnych profili. Przy składaniu zamówienia zostaną one rozdzielone na osobne „podzamówienia” od różnych profili.
Twórcy serwisu wprowadzili w profilach BIZNES system zarządzania stanami magazynowymi wraz z blokowaniem produktów jeśli są w koszyku, ale nie zostały jeszcze zatwierdzone przez sprzedającego. W przyszłości, mechanizm będzie współpracował z aplikacjami zewnętrznymi takimi jak np. Subiekt. Przykładowy profil biznes: http://albit.mozi.pl.
Konta PREMIUM i BIZNES są kontami płatnymi, a ich główną różnicą w stosunku do konta STANDARD jest możliwość wystawiania produktów ‘na stałe’, czyli na czas na jaki zostanie wykupione to konto. Od klienta zależy na jak długo zostaną one wykupione. Opłaty miesięczne zawarte są w tabeli na stronie http://mozi.pl/rodzaje-kont-profili-,1228.html.
Użytkownicy mają do dyspozycji rozbudowany panel sterowania, który dzieli się na 4 sekcje: ustawienia główne, produkty i zamówienia, ustawienia profilu oraz poczta. Istnieje także szereg innych funkcjonalności na portalu, do których dostępu nie mamy bezpośrednio z panelu sterowania ale z poziomu strony, na której aktualnie (dodanie profilu do obserwowanych, komentowanie profili oraz ich ocena).
W przyszłości na Mozi.pl pojawią się jeszcze:
Kreatory tworzenia wizytówek i reklamówek bezpośrednio w portalu do przyklejenia lub postawienia w sklepie fizycznym oraz umożliwienie przedstawienia asortymentu w postaci PDF. Możliwość podpinania pełnych domen pod profile BIZNES oraz API dla zewnętrznych serwisów.
Jak widać nowy portal handlowy prezentuje się naprawdę okazale, sporo szczegółów jest nadal “dopieszczanych”, świadczy o tym między innymi status beta, jednak to co dostępne jest już teraz robi spore, pozytywne wrażenie.
Źródło: Mozi.pl
Tagihybryda kup mozi ogłoszenia portal handlowy sprzedaj
Sprawdź również
Relacja z targów IT Future Expo
W dniach 10-11 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyły się pierwsze w Polsce targi …
Jeden komentarz
Pingback: weblogit.pl: Mozi.pl - coś więcej niż tylko handel | www.WEBlogIT.pl - | flaker.pl